26 juni 2013

Hej Bloggen! Nu är jag tillbaka, utvilad och med solbrun hud! Hade en fantastisk bra semestervecka på Åland. Har fiskat, ätit massa god mat, solat och bara tagit det lugnt. På midsommarafton kom min syster med sin sambo och deras två små barn och min mamma över på besök, vi grillade, drack rosé och körde 5kamp, mycket trevligt att umgås med familjen på midsommar för en gång skull! På midsommardagen fyllde jag 21år vilket firades med en heldag på havet med sol, grillning på kvällen och lite skumpa och spel på kvällskvisten. Ni förstår nog vilken höjdarvecka det har varit! :)
 
Och bara för att jag har varit på semster har självklart inte träningen legat på is, tvärtom. Mestadels har jag tränat yoga. Jag älskar alla typer av yoga och rekomenderar alla att prova på. Många tror att det handlar om meditera och sitta och lyssna på andar, och ja till viss del, men långt ifrån vad ALL yoga handlar om. Det finns många varianter som nästan inte har någon medation alls på ett pass, utan fokuserar på uthållighet, styrka, balans och flexibilitet. Yoga är en träningsform som snabbt blev en favorit för mig just på grund av balansen mellan sinne, välmående och styrka och flexibilitet. Våga prova, det kommer kanske kännas underligt, skrämmande och obehagligt första gången, men ge det ett par gånger och se om det är något du gillar, om du inte vill prova på ett yogacenter är ett tips är att köpa en DVD skiva, Annette Lefterow är fantastiskt duktig och min personliga favorit. Släck ner hemma, se till att du inte kan bli störd, tänd några ljus och sätt på ett pass med Annette Lefterow och yoga i din alldeles egna takt. Värt att prova!
 
Nu ska jag snart röra mig ner till gymmet, ska köra ett bodypump pass med min vän Elin. Har dock världens värsta träningsvärk, hade ett tufft benpass i måndags så jag kan knappt gå idag haha, vi får se hur det blir att köra pump på det haha!
 
Ha en superfin onsdag!
 
Fångade en 4kg gädda :D
 
Rosé & jordgubbar med vanligglass
 
Morgonkaffe på verandan
 
Födelsedagsfirande
 
 
 
Löparrunda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback