Varje dag är ett steg närmare

Precis som många andra har jag vissa mål med min träning, och utav den anledningen att det är roligare att jobba mot nånting, att varje dag ta ett kliv upp för trappstegen du har till ditt mål. Att hela tiden se att det ger nånting och att varje dag är ett steg närmare. Ofta handlar det om tålamod, man förändras inte över en natt. Om man ger sig fan på att man klarar det så kommer du ta dig dig, jag lovar. Det är bara du som kan sätta krokben för dig själv. Och alla är amatörer i början, glöm inte det! Jag själv har två mål jag har jobbat med under våren, att gå ner i spagat och att få synliga yttre magmuskler. Jag har även en deadline på när ett utav målen ska vara uppfyllda, när jag åker till Barcelona om 28 dagar är mitt mål att kunna sitta i spagat vid poolen och ta en bild där jag har gått hela vägen ner. Jag har knappt en dm kvar till marken så borde hinna :D 
 
Fundera över vad just du kanske har drömt om att göra eller vill kunna göra, det är aldrig försent att uppfylla drömmar. 💛 
 
obliquus externus abdominis (yttre magmusklerna) börjar synas! 😀
 
 Börjar man kanske till och med ana en sjätte magruta? 😜
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hej Linnea, riktigt snygga resultat! :)
Jag är en kille på 17 år som tränar nästan varje dag, har dock ett stort problem med just "magmusklerna" de vill inte komma fram och synas :( har du några bra tips?

Med vänlig hälsning, Martin

Svar: Hej Martin! Tusen tack för fin komplimang! Jag har varit lycklig lottad att alltid haft magmuskler sen jag va liten, beror nog på alla mina år som dansare. Nu på senaste året har jag försökt framhäva dom ännu mer och som du ser och märker ta det tid! För vissa är det busenkelt och vissa måste jobba på det mer, det är det som är så fantastiskt eftersom alla är OLIKA. Jag har lagt upp ett inlägg om tips på övningar, hoppas någon av dom passar dig. Och ge inte upp, rutorna kommer tillslut komma fram, inget jobb är nånsin i onödan! Lycka till!
Linnea Wollermo

2013-07-31 | 17:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback