7 juli 2013

Godmorgon söndag! Vilket fantastiskt väder! Redan 24 grader och klockan är bara 11, nästan som att vara utomlands! :) Halv nio imorse hämtade jag upp syrran och drog till ett terrängspår, första gången för mig i det spåret. Vi sprang dryga milen, fyfan vad vi är bra! Det var riktigt terrängspår där man fick hoppa över grenar och ducka så fan vad vi svettades! Men vi sprang hela vägen in i mål. Det är fantastiskt att se hur snabbt man kan förbättra sin kondition, för några månader kämpade min syrra med 3 km och idag tog hon sig i mål för första gången på 1 mil terräng, riktigt imponerad! 
 
Visste ni att vid låg intensitet, tex promenad förbränner man mer för stunden medans vid hög intensitet tex löpning bränner man mindre för stunden men fortsätter bränna fett efter och det kan fortsätta upp till 1 dygn pga förhöjd ämnesomsättning. Ett tips om man vill få fart på ämnesomsättningen är att dricka en kopp kaffe innan en promenad på morgonen!
 
Ha en fantastisk fin och skön söndag! (Själv ska jag ta mig till jobbet och jobba 12-22.. men imorgon är jag ledig wiho!) 
 
Frukost före terrängspåret
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback