4 juli 2013

Morsning! Hoppas att ni som har semester njuter riktigt ordentligt och laddar om batterierna. Själv jobbar jag i stort sett varje dag.. men jag laddar om mina batterier i vinter istället! Imorse var jag och min syster ute i spåret och sprang med barnvagenen, 6 km, varav 4 hemska mjölksyrerika uppförsbackar på 40 minuter. Var så himla stolt över att vi klara att springa hela vägen! Det blir så mycket lättare när man tränar tillsammans med någon, att peppa varandra ger så mycket. Och lilla Leon sov så gott i vagnen. Så alla mammor som läser detta, nog snackat om att ni inte kan träna när ni är mammalediga, det är perfekt träning och barnet får sin lilla powernap! Jättebra också att variera tempo, powerwalka, intervaller eller lätt joggning, finns träningsformer som passar alla! Efter joggningen körde vi några få övningar på utegymmet, lilla Leon hade vaknat och var jätteglad och kröp omkring och tyckte allting var jätteroligt medans vi var illröda som tomater och hade svårt att andas haha. Syrran bevisade idag att hennes marklyft var GRYMT mycket bättre, vart riktigt imponerad. Så ha tålamod, resultaten kommer, jag lovar. Jag vet att man vill ha resultat redan efter en vecka, men tro mig, det tar tid att bygga en kropp. Och att träna rätt och funktionellt och inte dra på vikter din kropp inte klarar (man ser folk på gymmet som lassar på de tyngsta vikterna, dom orkar lyfta, men fyfan vad många lyfter fel) och ja, dom får snabbt stora muskler men kommer också dra på sig skador eller sjunka lika snabbt. Så tålamod och vikter din kropp klarar av så kommer du få en funktionell och stark kropp! :)
 
Jag har också hunnit med lite plugg idag, ska fortsätta en stund till innan jag drar till jobbet. Repeterar om bålstabilitet och röresleplan. När man läser om det förstår man verkligen hur viktigt det är med en stark bål och vilka skador man får om man inte har det. Så mer bålstabilitet åt folket! ;)
 
Ha en toppen onsdag!
 
En död moster och en jätteglad Leon
Pluggtime
 Lunch: Kyckling, sötpotatis, keso, tomat, paprika och gurka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback