11 juli 2013

Godmorgon. Ännu en härlig sommardag i Stockholm, man kan ju inget annat att vara glad när solen skiner. Jag har precis ätit mellis, äggmacka med kaviar, yummi! Imorse var jag ute och sprang med mina syrror Sandra och Susanne, det vart 6 km idag, 2 km terräng. På lördag kör vi kondition igen. Anledningen till att jag har börjat köra kondition ganska mycket på senaste är för att jag börjar bli ganska nöjd med muskelvolymen, inte riktigt där än men börjar som sagt blir riktigt nöjd. Så för att få fram konturerna ska jag bränna fett, (jag äter precis som vanligt!!) och varierar det med styrketräning på gymmet. Nu har jag kört kondition och styrka varannan dag. Jag har ju sprungit förut lite parallellt med gymträningen så det är inte så att jag helt plötsligt springer en mil bara sådär, men har som sagt tagit bort några gymdagar och ersätter dom med kondition. 
 
Nu när jag ändå skrev om mellis kan jag tipsa om några bra mellanmål:
- Keso/kvarg
- Hårt/grovt bröd med ägg
- Nötter (walnöt framförallt)
- Grekisk yoghurt med honung och granola
- Banan och mjölk
- Hemmagjord smoothie
- Hemmagjorda sportbars (olika nötter och torkad frukt)
 
Att ta för vana att äta mellis en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen är en bra regel för att hålla blodsockret stabilt och förbränningen på en hög nivå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback